دوربین مداربسته

تفاوت دستگاه ضبط NVR و DVR در چیست؟

منوی دستگاه DVR
منوی دستگاه DVR

تفاوت دستگاه ضبط DVR  و NVR.این دو محصول وسیله ای هستند که برای ضبط و بررسی تصاویر دریافتی از دوربین مداربسته استفاده می شوند در واقع پنل مرکزی سیستم دوربین مداربسته DVR یا NVR نام دارد دستگاه DVR مخصوص دوربین های آنالوگ و دیجیتال می باشد.دوربین ها به وسیله کابل مخصوص (RG 59) به دستگاه دی وی آر متصل می شوند و فرآیند ضبط تصاویر در آن صورت می پذیرد. و دستگاه NVR  مخصوص ذوربین های IP.

دستگاه NVR چیست؟

دستگاه NVR در واقع پنل مرکزی دوربین های مداربسته جهت پردازش داده ها از دوربین های مداربسته می باشد.این دستگاه مخصوص دوربین های تحت شبکه یا همان IP می باشد.دوربین های تحت شبکه در ابتدا از کیفیت بالاتری نسبت به دوربین های AHD برخوردار بودند ، اما به مرور دوربین های AHD با کیفیت های بسیار مطلوبی روانه بازار شدند.دوربین های IP کابل مخصوص به خود را دارند و از کابل کواکسیال که برای دوربین های آنالوگ استفاده می شوند استفاده نمی کنند. کابل CAT5 کابل مناسبی جهت برقراری اتصال به وسیله سوکت به دستگاه NVR می باشد.

کابل دوربین های مداربسته IP
انواع کابل دوربین مداربسته تحت شبکه IP

دستگاه XVR چیست؟

دستگاه XVR محصولی جدید در سیستم های نظارتی محسوب می شود چرا که این محصول توانایی هم زمان نصب دوربین های دیجیتال و تحت شبکه را داراست. یعنی در واقع هم می توان از دوربین های مداربسته AHD در آن استفاده کرد و هم در دوربین های مداربسته IP.

آیا NVR و DVR به اینترنت متصل می شوند؟

پنل های مرکزی دوربین مداربسته همگی از طریق کابل LAN به اینترنت متصل می شوند و کاربران سیستم های نظارتی می توانند از راه دور تصاویر ضبط شده بر روی دوربین های مداربسته را در تلفن همراه یا همان موبایل خود به صورت زنده و ضبط شده مشاهده بکنند.

دستگاه DVR ارزان تر است یا NVR ؟

دستگاه های NVR به دلیل نوع کابل و نوع سیستم شبکه ای از قیمت بالاتری نسبت به DVR  برخوردارند. دوربین هایی که به دستگاه دی وی آر متصل می شوند از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر می باشند.

خدمات ما در آریو امنیت

آریو امنیت مجموعه ای منحصربه فرد در ارائه خدمات حفاظتی و نظارتی در شهر های غرب استان مازندران می باشد.این مجموعه دارای پرسنل مجرب و متعهد درپروژه های خود می باشد که نصب سیستم ها را به بهترین و بالاترین دقت به انجام می رسانند.از دیگر خدمات ما به شما عزیزان فروش و نصب دوربین مداربسته و فروش و نصب دزدگیر اماکن و همچنین راه اندازی جک برقی یا جک دروازه می باشد.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

نویسنده

سلامی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 9 =

تماس با کارشناس